Autožárovky Osram Cool Blue Intense pro lepší pocit z jízdy


Homologační omezení

Autožárovky v předních světlometech by mohly vyzařovat v současné době takříkajíc jakékoli světelné spektrum. Z technologického hlediska není problém takovou žárovku vyrobit, ale limitujícím faktorem jsou protijedoucí řidiči. Silnice jsou zkrátka stavěné pro obousměrný provoz, kde je nutné brát ohled i na ostatní účastníky, a kde nesmí docházet k oslňování.večerní příměstský provoz.jpg
Výrobci tedy nemají příliš mnoho možností, jak realizovat své tvůrčí možnosti. Jsme tedy omezeni nejen světelným tokem, ale i barvou a velikostí světelného kuželu. Nelze pak také vytýkat těmto výrobkům nedostačující parametry, v tomto případě jde o kompromis, a je pouze žádoucí zvolit jeho přijatelnou podobu.
Jistým kompromisem jsou tím pádem i špičkové žárovky Osram Cool Blue Intense Lightpark.cz. Výrobce musel dodržet smluvní ujednání a zvolit maximální povolený barevný odstín o teplotě chromatičnosti 4200 K. Na barevné škále jde o tzv. neutrální bílou, tedy barvu, která je jen zlehka, ale opravdu jen zlehka namodralá. Není to opravdu modré světlo, které pochopitelně není povolené z bezpečnostních důvodů, i když se modrá barva objevila v názvu. Jde spíše o nadnesené pojmenování autožárovky, která ve srovnání s jinými ve své kategorii skutečně nabídne více světla, a v příznivějším odstínu.rozsvícená světla na denní svícení.jpg

Více bdělosti a ostražitosti za volantem

Zlepšení pozornosti a rychlejší reakce a také omezení vzniku mikrospánku je důvodem, proč si produktovou řadu Cool Blue pořídit. Je totiž prokázáno, že teplá bílá není příliš vhodná do předních světlometů pro noční svícení, dostačující je pro denní provoz, kde převažuje světlo přirozené, vydávané slunečními paprsky. Čím vyšší teplota chromatičnosti, tím se řidič lépe soustředí na jízdu, méně chybuje a po psychické stránce není tolik pod tlakem. Studenější bílá barva zkrátka přispívá k bezpečnější jízdě a ke snížení nehodovosti.